Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων αλλά και σχολικοί ψυχολόγοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον, όταν ακούν ότι εκπαιδεύω ανθρώπους στη Μη Βίαιη Επικοινωνία. Μοιράζονται μαζί μου πως δεν είναι λίγες οι φορές που νιώθουν λύπη, ανασφάλεια και ανησυχία, γιατί το σχολείο μπορεί συχνά να μοιάζει με πεδίο μάχης αντί για χώρο σεβασμού ροής και συνεργασίας. Περιγράφουν στιγμές έντασης στις σχέσεις δασκάλων μεταξύ τους, δασκάλων και γονέων, μεταξύ των παιδιών καθώς και μεταξύ παιδιών και δασκάλων.
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, ακόμα και οι πιο εκπαιδευμένοι και ειρηνικοί δάσκαλοι αναγνωρίζουν ότι βιώνουν αναστάτωση, απογοήτευση, θυμό, ματαίωση ως και απελπισία και πως πιάνουν τον εαυτό τους να καταφεύγει σε φωνές, τιμωρίες ή επιβραβεύσεις ως κίνητρο συμπεριφοράς.
Η ομάδα αυτή:
- δημιουργείται στα Χανιά, μετά από αίτημα δασκάλων που γνωρίζω και περιλαμβάνει υλικό εμπνευσμένο από τις αληθινές συζητήσεις μας
- έχει στόχο την εκπαίδευση των δασκάλων στη Μη Βίαιη Επικοινωνία και την πρακτική εξάσκηση πάνω στα εργαλεία της, ώστε να αναπτυχθούν στην πράξη και να αυτοματοποιηθούν νέες δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, τόσο με τα παιδιά όσο και με τους ενήλικες (άλλους δασκάλους, γονείς κλπ.)
- έχει βιωματικό χαρακτήρα και περιέχει πρακτικές ασκήσεις πάνω σε παραδείγματα της καθημερινής ζωής, παιχνίδια ρόλων κ.α.
- όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση αναγνωρισμένη από το Κέντρο Μη Βίαιης Επικοινωνίας των Η.Π.Α.
- στοχεύει να καλύψει ανάγκες για μάθηση, εξέλιξη, ενδυνάμωση, ασφάλεια, αυτοπεποίθηση, κοινωνικοποίηση, κοινότητα, αλληλεγγύη, υποστήριξη.
Ενδεικτικά, θα μάθουμε να:
- να μαντεύουμε συναισθήματα και ανάγκες των άλλων (δηλαδή να ακούμε σε βάθος με
ενσυναίσθηση) - να μένουμε συνδεδεμένες/οι με τις αξίες μας, ακόμα και σε δύσκολες στιγμές κρίσης
- να επικοινωνούμε με σεβασμό και καθαρότητα τα δικά μας συναισθήματα και ανάγκες
- να χρησιμοποιούμε τη δύναμή μας προστατευτικά και όχι τιμωρητικά
- να κινητοποιούμε τους άλλους δίχως τον θυμό, την ντροπή και την ενοχή
- να διαμεσολαβούμε σε παιδιά και ενήλικες για την επίλυση συγκρούσεων, ακούγοντας ισότιμα τις ανάγκες όλων
- να ακούμε πίσω από τα ‘’άγρια λόγια’’ και να συνδεόμαστε με την κρυμμένη ουσία και όχι με τον τρόπο που λέγεται κάτι
- να σχεδιάζουμε στρατηγικές που συμπεριλαμβάνουν τις ανάγκες όλων
*Λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων και της μη δυνατότητας εισαγωγής νέου μέλους μετά την έναρξη της ομάδας, θα δοθεί προτεραιότητα σε ανθρώπους με ισχυρό κίνητρο και δυνατότητα δέσμευσης για όλη τη χρονιά.